Nauczanie zdalne – poniedziałek 12.04.21r.

Rozpoczynamy kolejny blok tematyczny “Zabawy na każdą pogodę”. Dzisiaj mamy dla Was propozycję zabaw i zajęć dotyczących pogody. Porozmawiajcie o pogodzie, wykonajcie pracę plastyczną,  pobawcie się w zabawę doskonalącą znajomość kolorów oraz wykonajcie karty pracy.

  1. Jaka będzie pogoda?

Rozmowa z dzieckiem na temat prognozy pogody.

Odpowiadanie na pytania:

– Skąd wiadomo jaka będzie pogoda?

– Co zostało zapowiedziane na najbliższe dni?

– Kto zajmuje się przewidywaniem pogody?

– Czy prognozy zawsze się sprawdzają?

Zastanowienie się i zdecydowanie jaka jest dziecka ulubiona pogoda: słońce, deszcz, śnieg, wiatr, a może inna pogoda, zjawisko atmosferyczne? Rodzic zadaje pytania: Dlaczego wybrałeś właśnie taką pogodę? Co jest najciekawsze w tej pogodzie? W jakich porach roku ona występuje? Która pogoda jest najważniejsza? Z której pogody można zrezygnować?

  • Moja ulubiona pogoda – praca plastyczna

Dziecko maluje farbami plakatowymi / rysuje kredkami obraz ukazujący jego ulubioną pogodę. Jeśli jest taka możliwość może malować na większym formacie lub na niepotrzebnym kartonie. Może malować palcami. Może też namalować siebie w czasie tej pogody.

  • Dotknij czegoś w kolorze …

zabawa doskonaląca znajomość kolorów i orientacje w przestrzeni. Dziecko spaceruje,na hasło: “Dotknij czegoś, co jest niebieskie” – jak najszybciej stara się dotknąć przedmiotu w tym kolorze. Dziecko nazywa przedmioty np. klocek, wózek itp.

  • Karty pracy

Połącz pogodę z odpowiednimi do niej ubraniami. Do każdej pogody użyj innego koloru kredki.

Wyklej kółeczka na tęczy plasteliną.

Rysuj błyskawice po śladzie.

Znajdź 8 różnic między obrazkami.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *