Nauczanie zdalne STARSZAKI – dla dzieci przebywających na kwarantannie

Zaplanujcie każdy dzień tak, żeby był czas na wspólne zabawy i samodzielną pracę.

Wykorzystujcie codzienne czynności do zabaw edukacyjnych, np.:

  • Podczas robienia porządków segregujcie zabawki do odpowiednich pojemników, biorąc pod uwagę np.: kształt, kolor, przeznaczenie, tworzywo.
  • Razem z rodzicami upieczcie ciasto. Wsypujcie odpowiednie składniki, ważcie, przesiewajcie mąkę, ugniatajcie, wałkujcie itp.
  • Wyszukujcie w waszym mieszkaniu przedmiotów przypominających kształtem daną figurę geometryczną.
  • Wspólnie rozwiązujcie zagadki słuchowe.
  • Wycinajcie z gazet cyfry i litery.
  • Dokonujcie  pomiaru waszych łóżek, dywanu, stołu (za pomocą linijki i miary krawieckiej)
  • Podczas spaceru przeliczajcie np. widziane samochody.
  • Układajcie z kamyków litery i cyfry.
  • Odkładając swoje rzeczy do pokoju, opisujcie, gdzie je kładziecie, np. obok misia, z prawej strony drzwi.
  • Opisujcie rzeczy znajdujące się w kuchni oraz ich położenie, np. pomidor jest na talerzu, masło jest w lodówce, garnek jest w szafce.

Jeśli dziecko nie ma w domu zestawu materiałów edukacyjnych, można drukować potrzebne karty pracy z poniższych linków:

Dzieciaki w akcji. 6-latki. Karty pracy cz. 2: 

http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Dzieciaki-w-akcji-szesciolatek-cz-2_%5Bkarty_pracy%5D%5Bpr_2018%5D/files/basic-html/page3.html

Dzieciaki w akcji. 5-latki. Karty pracy cz. 2: 

http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Dzieciaki-w-akcji-pieciolatek-cz-2_%5bkarty_pracy%5d%5bpr_2018%5d/

Grudzień, tydzień 1.
Moja rodzina

Poniedziałek

  1. Wspólnie z rodzicami rozwiązujcie zagadki związane z nazwami członków rodziny, np. kim jest dla ciebie mama mamy/mamy siostra/tata mamy albo taty/syn twego dziadka /brat taty.
  2. Mowa: Wysłuchaj opowieści Ludki o jej rodzinie (tekst w: KP2 s. 92). Następnie spróbuj, podobnie jak Ludka, przedstawić swoją rodzinę, opowiedzieć o członkach najbliższej rodziny. Możesz nagrać swoją wypowiedź na dyktafonie w telefonie mamy, a potem odtworzyć ją innym członkom rodziny. (Jak poprosisz rodziców, to może wyślą nauczycielowi Twoją wypowiedź).
  1. Pooglądaj stare zdjęcia w albumie lub na płytach DVD, porozmawiaj o nich z rodzicami lub dziadkami, zapytaj, kto na nich jest i kiedy zostały zrobione.
  2. Karta pracy: wykonaj zadanie na 6latki: s. 22-23 5latki: s. 16-17
  3. Gimnastyka: przygotuj butelkę po napoju, papierową kulę lub czapkę.

– Rzucanie – rzucamy za siebie czapką( piłką papierową) jak najdalej, oburącz. Następnie czołgamy się po czapkę lub papierową kulę.

– Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku), wykonujemy ślizgi na brzuchu (ważne by ręce odpychały się równocześnie).

– Podaj butelkę! –  turlanie stopami butelki do siebie (w parze z rodzicem).

– Złap mnie – rodzic trzyma butelkę na wyprostowanych rękach. Dziecko czołga się do butelki, żeby np. nakleić na niej naklejkę.

Wtorek

  1. Internet: Wyszukajcie w Internecie nagrań domowej muzyki, czyli odgłosów, jakie możemy usłyszeć w domu, np. zamykania drzwi pracująca pralka, włączony odkurzacz. Porozmawiajcie z rodzicami o domowych odgłosach, które wam przeszkadzają i których nie lubicie.
  2. Mowa: Przygotuj talerzyk z kaszą manną, sznurek oraz ziarna fasoli. Poćwicz pisanie litery „D”, „d’’ na talerzyku z wysypaną kaszą. Ruch wykonujemy palcem wskazującym. Następnie ułóż litery „D”, „d” ze sznurka i z ziaren fasoli. Narysuj również przedmiot, który rozpoczyna się na głoską „d”.
  3. Karta pracy: wykonaj zadanie na 6latki: s. 24-25 5latki: s.61.

Środa

  1. Matematyka: Konstruowanie gry ŚCIGANKI.
    Przygotuj: kolorowe kartki, napis START i META, kostkę do gry. Rozłóż kolorowe kartki na podłodze. W odpowiednim miejscu ustaw napis START i META. Ustalcie wspólnie reguły gry. (Jeżeli np. gracz stanie na czerwonym polu, to traci kolejkę, na niebieskim – przesuwa się do przodu o 4 miejsca, na zielonym – cofa się o jedno pole.) Każdy gracz rzuca kostką i przesuwa się o tyle pól, ile oczek wyrzuci na kostce.
  2. Karta pracy: wykonaj zadanie na 6latki: s. 26-27, 5latki: s. 18-19.
  3. Internet: Wyszukajcie w Internecie utwór o jesieni. Następnie wymyśl improwizację ruchową do utworu.

Czwartek

  1. Ulep z plasteliny, modeliny bądź masy solnej 8 ciasteczek.
  2. Matematyka: Przygotuj sznurek i ziarna grochu. Ułóż cyfrę ze sznurka, a następnie z ziaren grochu. Poćwicz pisanie cyfry „8”.
  3. Przygotuj stolik na urodziny cyfry 8. Przynieść 8 łyżeczek, 8 kubeczków oraz 8 serwetek. Wykorzystaj wcześniej zrobione z plasteliny ciasteczka. Poukładaj je na serwetkach. Poćwicz przeliczanie.
  4. Karta pracy: wykonaj zadanie 6latki: s. 28-29, 5latki: s. 20, 69.
  5. Gimnastyka: Powtórz ćwiczenia z poniedziałku. 

Piątek

  1. Zagadki słuchowe. Rodzic wymyśla wyrazy z głoską „d” na początku i w środku. Dziecko określa miejsce występowania głoski za pomocą paska papieru i nakrętki. Kładzie nakrętkę na początku paska papieru (jeżeli wyraz rozpoczyna się głoską „d”) lub na środku paska (jeśli głoska „d’’ występuje w środku wyrazu).
  2. Karta pracy: wykonaj zadanie 5latki: s. 21.
  3. Mowa: Posłuchaj słuchowiska „Dobra chatka, gdzie mieszka matka”

https://www.youtube.com/watch?v=c13RMjWSDjM.

Spróbujcie wspólnie omówić postępowanie bohaterów utworu. Narysuj rysunek do utworu.

4. 6latki: Wyprawka: wykonaj „Kostkę emocji”

Pozdrawiamy Milena Sielewończuk Dorota Kasica
@ m.sielewonczuk.przedszkole8@elblag.eu
@ d.kasica.przedszkole8@elblag.eu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *