Zaplanujcie każdy dzień tak, żeby był czas na wspólne zabawy i samodzielną pracę.
Wykorzystujcie codzienne czynności do zabaw edukacyjnych, np.:
- Podczas robienia porządków segregujcie zabawki do odpowiednich pojemników, biorąc pod uwagę np.: kształt, kolor, przeznaczenie, tworzywo.
- Razem z rodzicami upieczcie ciasto. Wsypujcie odpowiednie składniki, ważcie, przesiewajcie mąkę, ugniatajcie, wałkujcie itp.
- Wyszukujcie w waszym mieszkaniu przedmiotów przypominających kształtem daną figurę geometryczną.
- Wspólnie rozwiązujcie zagadki słuchowe.
- Wycinajcie z gazet cyfry i litery.
- Dokonujcie pomiaru waszych łóżek, dywanu, stołu (za pomocą linijki i miary krawieckiej)
- Podczas spaceru przeliczajcie np. widziane samochody.
- Układajcie z kamyków litery i cyfry.
- Odkładając swoje rzeczy do pokoju, opisujcie, gdzie je kładziecie, np. obok misia, z prawej strony drzwi.
- Opisujcie rzeczy znajdujące się w kuchni oraz ich położenie, np. pomidor jest na talerzu, masło jest w lodówce, garnek jest w szafce.
Jeśli dziecko nie ma w domu zestawu materiałów edukacyjnych, można drukować potrzebne karty pracy z poniższych linków:
Dzieciaki w akcji. 6-latki. Karty pracy cz. 2:
Dzieciaki w akcji. 5-latki. Karty pracy cz. 2:
Grudzień, tydzień 1.
Moja rodzina
Poniedziałek
- Wspólnie z rodzicami rozwiązujcie zagadki związane z nazwami członków rodziny, np. kim jest dla ciebie mama mamy/mamy siostra/tata mamy albo taty/syn twego dziadka /brat taty.
- Mowa: Wysłuchaj opowieści Ludki o jej rodzinie (tekst w: KP2 s. 92). Następnie spróbuj, podobnie jak Ludka, przedstawić swoją rodzinę, opowiedzieć o członkach najbliższej rodziny. Możesz nagrać swoją wypowiedź na dyktafonie w telefonie mamy, a potem odtworzyć ją innym członkom rodziny. (Jak poprosisz rodziców, to może wyślą nauczycielowi Twoją wypowiedź).
- Pooglądaj stare zdjęcia w albumie lub na płytach DVD, porozmawiaj o nich z rodzicami lub dziadkami, zapytaj, kto na nich jest i kiedy zostały zrobione.
- Karta pracy: wykonaj zadanie na 6latki: s. 22-23 5latki: s. 16-17
- Gimnastyka: przygotuj butelkę po napoju, papierową kulę lub czapkę.
– Rzucanie – rzucamy za siebie czapką( piłką papierową) jak najdalej, oburącz. Następnie czołgamy się po czapkę lub papierową kulę.
– Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku), wykonujemy ślizgi na brzuchu (ważne by ręce odpychały się równocześnie).
– Podaj butelkę! – turlanie stopami butelki do siebie (w parze z rodzicem).
– Złap mnie – rodzic trzyma butelkę na wyprostowanych rękach. Dziecko czołga się do butelki, żeby np. nakleić na niej naklejkę.
Wtorek
- Internet: Wyszukajcie w Internecie nagrań domowej muzyki, czyli odgłosów, jakie możemy usłyszeć w domu, np. zamykania drzwi pracująca pralka, włączony odkurzacz. Porozmawiajcie z rodzicami o domowych odgłosach, które wam przeszkadzają i których nie lubicie.
- Mowa: Przygotuj talerzyk z kaszą manną, sznurek oraz ziarna fasoli. Poćwicz pisanie litery „D”, „d’’ na talerzyku z wysypaną kaszą. Ruch wykonujemy palcem wskazującym. Następnie ułóż litery „D”, „d” ze sznurka i z ziaren fasoli. Narysuj również przedmiot, który rozpoczyna się na głoską „d”.
- Karta pracy: wykonaj zadanie na 6latki: s. 24-25 5latki: s.61.
Środa
- Matematyka: Konstruowanie gry ŚCIGANKI.
Przygotuj: kolorowe kartki, napis START i META, kostkę do gry. Rozłóż kolorowe kartki na podłodze. W odpowiednim miejscu ustaw napis START i META. Ustalcie wspólnie reguły gry. (Jeżeli np. gracz stanie na czerwonym polu, to traci kolejkę, na niebieskim – przesuwa się do przodu o 4 miejsca, na zielonym – cofa się o jedno pole.) Każdy gracz rzuca kostką i przesuwa się o tyle pól, ile oczek wyrzuci na kostce. - Karta pracy: wykonaj zadanie na 6latki: s. 26-27, 5latki: s. 18-19.
- Internet: Wyszukajcie w Internecie utwór o jesieni. Następnie wymyśl improwizację ruchową do utworu.
Czwartek
- Ulep z plasteliny, modeliny bądź masy solnej 8 ciasteczek.
- Matematyka: Przygotuj sznurek i ziarna grochu. Ułóż cyfrę ze sznurka, a następnie z ziaren grochu. Poćwicz pisanie cyfry „8”.
- Przygotuj stolik na urodziny cyfry 8. Przynieść 8 łyżeczek, 8 kubeczków oraz 8 serwetek. Wykorzystaj wcześniej zrobione z plasteliny ciasteczka. Poukładaj je na serwetkach. Poćwicz przeliczanie.
- Karta pracy: wykonaj zadanie 6latki: s. 28-29, 5latki: s. 20, 69.
- Gimnastyka: Powtórz ćwiczenia z poniedziałku.
Piątek
- Zagadki słuchowe. Rodzic wymyśla wyrazy z głoską „d” na początku i w środku. Dziecko określa miejsce występowania głoski za pomocą paska papieru i nakrętki. Kładzie nakrętkę na początku paska papieru (jeżeli wyraz rozpoczyna się głoską „d”) lub na środku paska (jeśli głoska „d’’ występuje w środku wyrazu).
- Karta pracy: wykonaj zadanie 5latki: s. 21.
- Mowa: Posłuchaj słuchowiska „Dobra chatka, gdzie mieszka matka”
https://www.youtube.com/watch?v=c13RMjWSDjM.
Spróbujcie wspólnie omówić postępowanie bohaterów utworu. Narysuj rysunek do utworu.
4. 6latki: Wyprawka: wykonaj „Kostkę emocji”
Pozdrawiamy Milena Sielewończuk Dorota Kasica
@ m.sielewonczuk.przedszkole8@elblag.eu
@ d.kasica.przedszkole8@elblag.eu