21.04.20 wtorek

ZABAWY ORFFA

Pomoce dodatkowe: kubki po jogurtach,
nagranie utworu Syp Simeon
(bez problemu do odnalezienia w internecie),
bębenek,
dowolna muzyka do tańca

PRZEBIEG Zabawy: Włącza się cała rodzina

  • „Przedstaw się” – improwizacja rytmiczno-melodyczna. Dzieci kolejno, siedząc w kole, śpiewają swoje imiona na dowolną melodię.
  • Śpiewanka muzyczna – kontynuując zabawę w kole, prowadzący zadaje kolejnym dzieciom pytania, śpiewając, a one udzielą w tej samej formie odpowiedzi, np.: Jak się dzisiaj czujesz? Ile masz lat? Jaki jest twój ulubiony kolor? Czy lubisz czekoladę? itd.
  • Zaczarowane historie. Jeden z uczestników zaczyna opowiadać historię, a pozostałe osoby ilustrują ją za pomocą ruchu, np. Pewien chłopiec wyszedł na spacer. Zawiał wiatr i zerwał mu z głowy czapkę itd. Historie mogą być wymyślone i nierealne. Jeżeli dzieci nie mogą poradzić sobie z ułożeniem całej historyjki, mogą jedynie układać zdania.
  • Co potrafią nasze kubki – badanie właściwości akustycznych kubków. Dzieci: pocierają kubkami o różne przedmioty i materiały, pukają brzegiem kubka o podłogę, stukają o kubek i pstrykają palcami, delikatnie ugniatają kubek palcami, dmuchają na kubek postawiony na podłodze, starając się go przewrócić, mówią „do kubka”, zbliżając do niego usta.
  • Nasze kubki grają – zabawa oparta na zasadzie echa. Prowadzący za pomocą swojego kubka wydobywa i tworzy dźwięki, a dzieci starają się je w miarę możliwości wiernie odwzorować.
  • Wędrujące kubki – rytmiczna recytacja. Dzieci siedzą w kole i przekazują sobie kubek z rąk do rąk np: wiersz, który znamy

Idą dzieci polną drogą , po kamyczkach iść nie mogą.

Po kamyczkach hop, hop  ,do dołeczka skok.

Pora wracać ,kto się znuży,  ten odpocznie po podróży.

Dom już blisko, nogi w ruch,

Kto zwycięży – zuch!

kontakt : wieslawa.grabarczyk@przedszkole8.onmicrosoft.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *